چه جوري كسب و كارم رو سكه كنم؟
- چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
- 42 بازدید
- مقالات
چه جوري كسب و كارم رو سكه كنم؟
- پيشگفتار
- ديباچه
- ميشه بدون پول هم شروع كرد؟
- اين كار نيمه وقت هم ميشه؟
- از كجا بايد شروع كرد؟
- چه نوعي از صنايعدستي رو بايد فروخت؟
- چه جوري يه كارگاه راه بندازم؟
- چه جوري مواد اوليه و لوازم مورد نياز رو تهيه كنم؟
- چه جوري روي محصولاتم قيمت گذاري كنم؟
- كجا ميتونم كارهام رو عرضه كنم؟
- چه جوري كسب و كارم رو سكه كنم؟
- چه جوري تو نمايشگاهها بايد رفتار كرد؟
- از اينترنت و رايانه هم تو كسبوكارم استفادهكنم؟
- دو تا حرف حساب
- کلام آخر
- پَسگفتار
- يادداشت
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
میدونم از وقتی که اين کسب و کار رو شروع کردی بيشتر وقت خودت رو صرف توليد و فروش کردی، و کمتر به فعاليتهای ديگه دست زدی تا کار و بارت خوب بگيره. برای سکه شدن کسب و کارت راههای زيادی وجود داره ؛ من نمیگم بيا و بازارياب شو، يا برو زير يه خم تبليغات، يا... ؛ فقط کار خودت رو بکن و چند موردی رو که میگم به کار ببند. اما قبل از هر چيز برای جلب مشتری حتماً يه اسم شيک و برازنده برای کسب و کارت انتخاب کن و روابط عموميت رو خوب كن. حالا چندتا از اون موردها رو که فکر میکنم تو اول کار خيلی به دردت میخوره برات میگم:
- شِگِرد دهان به دهان: يکی از بهترين راههای شناخته شده برای هدايت مشتری از راه دهان به دهانِ. باور کن هيچ چيزی يک مشتری رو تحريک نمیکنه مگر يک تعريف از کار شما که "فلانی، فلان صنايعدستی رو توليد میکنه" رو از دهن يک آشنا بشنوه؛ اما اين تعريف اگر بد باشه ممكنه همه رشتههات پنبه بشه و كسي سراغي ازت نگيره. پس مشتريان خودت رو درياب، كالاي خوب به اونها بده و تو قيمتگذاري منصف باش که کليد موفقيت كارت به دست آنها هم هست.
- شِگِرد پوششهاي خبري: براي كسب و كارت از اين روش ميتوني خوب استفاده كني؛ مثلاً گزارش خوب و جالبي از فعاليتهاي خودت ارائه بده. روزنامههاي محلي و شبكههاي تلويزيوني استاني دنبال گزارشهاي خاص هستن، پس بدون كه خوراك كار اونها هستي؛ تو به تبليغ و بازاريابي خودت ميرسي و اونها هم با اين گزارش جاي خاليشون رو پر ميكنن.
- شِگِرد رو در رو: داستان فِيس تو فِيس و به اصطلاح خودموني يعني رو در رو خيلي چيزا يادت ميده، چون هم ميتوني كارهات رو بفروشي و هم بفهمي چرا مشتريها از كارت خوششون اومد يا بدشون، قوت كار و عيب كار كجاست. يکی از مکانهايی كه ميشه اين شگرد رو به كار بست نمايشگاههای گوناگون هستن که توش صنايعدستی هم عرضه میشه.
اين روشها هم خيلي ساده هستن و هم خيلي كارساز، با اين حال روشهاي ديگهاي هم هست كه بايد خودت بعداً اونها رو تجربه كني.
ادامه دارد.........
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید